Android qurilmalar uchun Xabar.uz mobil ilovasi. Yuklab olish ×

Meva-sabzavotlarning o‘quvchi bolalar uchun yangi foydasi ochiqlandi

Meva-sabzavotlarning o‘quvchi bolalar uchun yangi foydasi ochiqlandi

Foto: Skyeng

Buyuk britaniyalik tadqiqotchilar sabzavot va mevalarni ko‘proq iste’mol qiladigan o‘rta maktab o‘quvchilari qolgan tengdoshlariga qaraganda ruhiy salomatligi yaxshi bo‘lishini aniqladilar.

Olimlarning maktab o‘quvchilari uchun sog‘lom ovqatlanishning yangi afzalliklariga bag‘ishlangan maqolasi BMJ Nutrition Prevention & Health jurnalida chop etilgan.

Sharqiy Angliya universiteti mutaxassislari 2017-yilda Norfolkning 50 ta maktabida o‘n mingdan ziyod bolalar va o‘smirlarning ovqatlanish ma’lumotlarini tahlil qilishgan. Boshlang‘ich va o‘rta maktab o‘quvchilari nonushta va tushlik haqidagi so‘rovnomalarni to‘ldirishgan.

Shuningdek, olimlar maktab o‘quvchilarining yashash sharoitlari haqida umumiy ma’lumotlarni to‘plagan. Yana bir bosqich - bu ularning ruhiy salomatligini baholaydigan quvnoqlik, muloyimlik testlardan o‘tish edi.

O‘rta maktab o‘quvchilari o‘rtasida 70 balli shkala bo‘yicha o‘rtacha ball 46,6 ni tashkil etgan. Boshlang‘ich sinflar uchun bu 60 -dan 46 edi. Maktab o‘quvchilarining atigi 25 foizi sabzavot va mevalarni tavsiya etilgan miqdorda iste’mol qilishgan (kuniga taxminan 400 gramm) va taxminan o‘n foizi ularni umuman yemagan.

O‘rta maktab o‘quvchilari meva va sabzavotlarni ko‘proq iste’mol qilishlari ruhiy salomatlik testlari natijalarini yaxshilagan. 80-150 gramm iste’mol qilish bu ko‘rsatkichni 1,42 ballga, 240-320 - 2,34 va 400 grammga - 3,73 ballga oshirgan.

To‘liq nonushta va tushlik ham o‘rtacha ballarni ko‘targan. Nonushtani energetik ichimlik bilan almashtirish ruhiy salomatlikka salbiy ta’sir ko‘rsatgan: bu bolalarning ko‘rsatkichlari umuman nonushta qilmaganlarga qaraganda yomonroq edi. Boshlang‘ich sinflar uchun ham nonushta ahamiyati shunga o‘xshash edi, deydi olimlar.

Izohlar

Izoh qoldirish uchun saytda ro'yxatdan o'ting

Kirish

Ijtimoiy tarmoqlar orqali kiring